01
01
01
01
01
01
HARLEY-DAVIDSON CLUB OF DENMARK
distrikt 2, Fyn
hdcf.dk / Om Distrikt Fyn / Formandens Side

FORMANDENS SIDE...

Tilbage

Nyt fra Formanden

Niller

 

Nyt efter Fyns Harley Meeting

Fyns Harley Meeting 2016 blev igen et af Danmarks største MC træf med over 1000 betalende gæster.

Og det er nok ikke uden grund at vores gæster bliver ved med at vende tilbage år efter år, når man tænker på den energi og ernorme indsats vores medlemmer igen har lagt for at få det hele til at køre rundt i denne weekend.

Vi startede igen i år med Farlig Torsdag, en udvidet klubaften som er kommet for at blive, igen i år havde vi besøg af Amerikaner bilerne fra de Fynske klubber samt en masse MC ere af anden herkomst, som kom på besøg og fik et indblik i hvor fedt der er i HD miljøet.

Vores gæt er et sted mellem 600-700 gæster torsdag aften.

Størrelsen på Træffet ses tydligt på de fantastiske Drone optagelser som vores næstformand Søren havde fået arrangeret som et nyt tiltag i år. Optagelserne er taget fredag kl 17 og som man kan se på vores hjemmeside, er pladsen allerede godt pakket.

Andre nye tiltag på dette års træf var bla. vores nye saloon som var velbesøgt hele weekenden.

I den anden ende af træf pladsen var endnu et nyt tiltag, nemlig en fadøls vogn som vi havde valgt at sætte op nede ved søen. Begge ting vil være at finde i 2017.

Intet Fyns træf uden regn, dette er snart mere regel end undtagelse, men heldigvis ved vores gæster at et regnskyl eller to ikke er noget problem på Fyn, da vi har rammerne så det kan lade sig gøre.

Vores udendørs scene var i år blevet flyttet og der var sat lys over pladsen foran klubhuset, igen et tiltag du ser igen.

At Fyns Harley Meeting er et Internationalt træf har ingen været i tvivl om gennem årene, da vi igen i år havde besøg af mange klubber fra Europa, men at der lige dukker otte Harleyer op fra Skotland hører nok til sjældenhederne. Vi håber naturligvis at rygtet spreder sig og endnu flere fra andre lande har lyst til at besøge os næste år

Vi har igennem de sidste par år arbejde massivt på at vores gæster ikke medbringer eget sprut og bajere udover de traditionelle teltbajere som man har i sidetasken.

Jeg vil gerne takke alle vores gæster for at imødekomme denne regel, da det var minimalt hvad vi så af eget sprut på træffet i år, ikke fordi vi ikke kører efter samme regel næste år, for det bliver vi ved med, men fordi det måske er noget folk også vil tage med til andre træf.

Vi har i bestyrelsen modtaget en masse roser med hensyn Fyns Harley Meeting 2016 og det takker vi naturligvis for. MEN hvis der er nogle som har nogle dårlige oplevelser hører jeg meget gerne om dette på min mail, hvordan skal vi ellers blive bedrer ???

Til slut en kæmpe tak til alle vores medhjælpere og selvfølgelige alle vores gæster.

Samtidig vil vi gerne have lov at sige tak for det store bidrag der går til OUH Børneafdeling, der blev samlet 10.000 kr. Ind.

Velkommen tilbage til Fyns Harley Meeting 2017.

Niller.

-----------------

Nye tiltag på Fyn. (April 2016)

 

Sæsonen er kun lige skudt i gang, men allerede nu er der sket en masse ting, ikke kun i distrikt 2 men også i hele HDC.

Vi har fået afholdt hovedgeneral forsamling, denne gang blev det afholdt i Fredericia.

Ligesom sidste år var Fyn massivt repræsenteret på dagen, de fleste mødte op på Harley, da vejret vidste sig fra sin bedste side.

Som de fleste nok har erfaret, fik vi valgt en ny næstformand denne gang. Meget mere om dette andetsteds i bladet, men vi ser frem til et godt samarbejde med Henrik fra Sjælland.

Bølgerne gik til tider lidt højt på general forsamlingen og der blev skudt på hovedbestyrelsen fra flere sider, noget som jeg personligt ikke har noget problem med, da det jo en gang er øretæverens holdeplads at sidde hvor vi sidder, det der måske kan gøre mig en smule ærgerligt er at man jo også rammer alle de mange frivillige som lægger masser af timer ude i de enkle distrikter, det samme gælder jo også når vi holder fester og lignende i distrikterne, det ville ikke kunne lade sig gøre uden alle dem som gir en hånd med før-under og efter.

Udstillingen til Fredericia til F2W blev en kæmpe succes og rigtigt mange fra distriktet kiggede forbi vores flotte stand i løbet af dagen, hvor vi fik udelt masser af materiale til fremtidige HD kører.

Vores nye kassere Kenneth melder ud at der nu kan bruges Mobil Pay i baren og til træffet, alternativ har vi stadig vores dankort automat, selvom det er en dyr løsning for klubben.

Kenneth oplyser at det er noget af en opgave at skulle løfte regnskabs opgaven efter Anders, men at det går i den rigtige retning og at AK altid er klar med en hjælpende hånd.

Kilometer aflæsningen er i gang .

Du vil kunne få aflæst dit speedometer på klubaftner i hele april månede.

Som noget ny er det i år muligt at sende et billede af sit speedometer, hvis man ønsker at deltage i årets konkurrence, mere information på hjemmesiden.

9 April havde vi vores første arbejdsdag i klubben, mange kiggede forbi i løbet af dagen og der blev ryddet op og repareret forskellige ting i vores klubhus, byggeudvalget har planlagt endnu en arbejdsdag i dette forår, igen med vedligeholdelse arbejde og andre småting, så hvis du har lyst, så mød endelig op, du bestemmer selv hvor meget du vil lægge i det, måske du bare kigger forbi til en kop kaffe? Det er jo ikke et must at man arbejder.

Superrally afholdes i år i Spanien. Mange Fynboer har givet udtryk for at de kører derned, nogle kører sammen i grupper mens andre kører alene.

Det vi vil prøve fra distriktets side er at indkøbe en 6 meter teleskop flagstang med et distrikt flag i toppen, så medlemmerne har mulighed for at se hvor andre fra distriktet ligger, når i kører rundt på træfpladsen i Spanien for at finde distriktet.

Hjemmesiden bliver stadig opdateret minimum en gang om ugen, her vil alle relevante oplysninger angående distriktet ligge.

Hvis man har ide til en fællestur eller et tiltag i distriktet så send endelig en mail til en fra bestyrelsen.

Nye tiltag i Distriktet.

Efterhånden som hele den elektroniske verden udvikler sig, kommer der nye værktøjer i brug i dagligdagen, nogle af dem vil vi gerne bruge i vores klub da det letter mange ting i vores travle hverdag. Vi har set det på områder som e-mail, noget som mange i starten var lidt skeptive overfor, men i dag er en helt naturlig ting i hverdagen, dette gælder selvfølgelig også i foreningslivet hvor vi i dag stort set bruger vores bestyrelse mail hverdag.

Det samme kommer nok at gøre sig gældende med hensyn til noget som mobil Pay og lignende tiltag i fremtiden.

Der vil altid være medlemmer som ikke ønsker denne form for betaling, til dem kan vi sige at det altid vil være muligt at betale kontant.

Men vi har flere gange oplevet at medlemmer har været negative over nye tiltag fordi at man ikke vidste hvordan det skal bruges eller var utrygge omkring dette.

I bestyrelsen har vi mange rigtige IT kompetente bestyrelsesmedlemmer, som alle til hver en tid står klar til at hjælpe, hvis man skulle ønske at blive sat ind i disse nye tiltag, og lad mig slå fast, at hvis et medlem ønsker hjælp vil de på INGEN  måde blive udstillet.

Som noget nyt i HDC vil års mærker fremad rettet blive udleveret ude i distrikterne, dette vil der komme nærmere om på hjemmesiden.

 En anden nyhed i HDCF.

Fra i år vil det være muligt at købe indgang m.m. forud til Fyns Harley Meeting

Til dem som benytter dette tiltag vil der være en rabat på den samlede pris, se mere på hjemmesiden.

Kæmpe fest i HDCF.

28 maj gør vi det igen. Vi havde håbet på , at vi kunne lave hummergilde i år, som vi gjorde med kreps sidste år. Men fordi myndighederne har ændret på kravene til fiskerne med hensyn til mindste mål, er priserne steget voldsomt på hummer og derfor kan vi ikke få det til at køre rundt.

I STEDET laver vi BARBECUE MEETING i år. Se nærmere i bladet her eller på vores hjemmeside.

 

Niller

----------------------------

Nyhedsbrev d. 11 aug.

Sikken nogle dage.

 Det var nok den nye bestyrelses svendeprøve at afholde Fyns Harley Meeting 2015.

Lidt over 800 betalende gæster besøgte os over weekenden, en smule mindre end de 1090 der  kom sidste år.

Til det skal nok lige tilføjes at sidste år, havde vi ikke skybrud om lørdagen og vi havde ikke lige 100 gæster fra Nordic run som kom forbi.Alligevel må træffet siges at være en kæmpe succes hvis man skal lytte til nogle af de mange tilbage meldinger som vi har fået.Flere har været fremme og sige at det er det bedste organiseret træf på Fyn til dato.Vi har fået masser af roser for vores mad, noget som vi ikke har prøvet før.Mange roser til musikken på Fyn, og mange henvendelser på lounges baren, sidst nævnte var ellers lidt usikker, kun fordi den var blevet fremhævet på generalforsamlingen gjorde at vi gennemførte den i år.Men lougens baren viste sin berettelsigelse og det er helt sikkert at den vil være der igen i 2016.

 Men alt dette kunne jo aldrig været blevet gennemført uden vores forskellige udvalg, som virkelig beviste at når man giver folk noget ansvar så vokser de bare med opgaven, noget som vi selvfølgelige arbejder videre på i 2016. Så en kæmpe tak til de forskellige udvalg og de mange medlemmer som tog del i fællesskabet og hjalp til med en vagt eller to, uden jer ingen træf.Så alt i alt kun roser til træffet, selvfølgelige var der et par skønhedsfejl som vi i bestyrelsen bemærkede, og de vil selvfølgelig blive rettet næste år.

 Vores politik omkring medbragt alkohol er blevet meget bedre ind vi har set tidligere, det var ganske få som der blev taget fat i og enkle gæster kunne hente deres sprut i indgangen om søndagen. Det er ligesom om at folk er ved at indse at de jo snyder de 95-98 % af gæster som overholder spillets regler og lader sprutten blive hjemme.Næste år strammer vi igen skruen lidt, og der kan man måske risikere at få armbåndet klippet hvis man gentagende gange bliver taget i at snyde alle de andre.Det skal lige pointeres at det IKKE er de to eller seks teltbajere vi er ude efter.

Vores farlig torsdag plejer at trække omkring 100 gæster.I år havde vi forsøgt at lave flyvers som vi havde delt ud ved skovsøen og lign steder, samtidig var der blevet lavet Hawaii tema i baren.600 gæste er et af de tal jeg har hørt, og når man kiggede ud på vores p plads for andre Mc, var det ikke svært at se at den var propfuld.Jeg synes det er herligt at så mange på fremmede Mc kommer forbi og ser hvilken fantastik aften vi alle havde, og måske kan det være at de næste gang der skal skiftes Mc, også vælger en to cylindre af det amerikanske mærke.

Vi har på nuværende tidspunkt allerede afholdt bestyrelse og medlems evaluering omkring træffet, og igen en masse roser til os alle. Så mon ikke at endnu flere medlemmer synes det kunne være sjovt at deltage som hjælpere næste år??

Til slut vil jeg igen takke alle som deltog i træffet før under og efter…

Niller

 

Nyhedsbrev Juni 2015.

En torsdag aften i juni måned solen skinner fra en skyfri himmel, man er ikke i tvivl om at folk hygger sig i, når man står lidt tilbagetrukket og kigger ud over alle de mennesker som sidder ved vores langborde, eller står i små grupper og snakker motorcykler, foran klubhuset står der et sted mellem 50 – 60 Harley er og skinner i aften solen.

Det lyder umiddelbart som et Harley træf…. Men det er det ikke, det er en helt almindelig torsdag aften i vores klubhus i Marslev.

Og som tidligere nævnt, når man står og synker denne oplevelse, så kan man ikke undgå at blive lidt glad, glad over at vores bestyrelse måske har fat i noget af det rigtige???

Der må jo være en grund til at så mange kommer og deler fællesskabet.

Det skal ikke være nogle hemmelighed at det har været et sejt træk som vi alle i bestyrelsen har gennemgået, men sådan en aften tror jeg alle synes det er det hele værd. Vi har jo ikke en masse redskaber til at måle på angående tilslutning i klubben, vi har en meget enkel målestok, så vi bliver nødt til at forholde os til. Enten kommer folk, eller de bliver væk….enkelt…

Men i kommer sgu, og i kommer ikke kun fordi der kan købes en burger i køkkenet denne aften, i kommer når vi laver arbejdsdage, i kommer når vi laver fælles ture , i kommer når vi sætter en fest op. Tag nu sidste fest. Krebse gildet.. noget helt nyt, som nok ikke er set tidligere, alligevel dukker der næsten 100 gæster op til spisning, som har forudbetalt…plus alle dem som kom senere på aften, lad mig lige sige tak til Michael kreps som vi kalder ham , og selvfølgelig resten af køkkenet, festudvalget , vores musikudvalg som gjorde det igen, masser af roser fra vores medlemmer ang. musikken, vi fik besøg fra fire distrikter , fedt at de også læser på vores hjemmeside og deltager.

Når sådan en succes er i hus, tror jeg alle bestyrelsesmedlemmer glemmer de sure dage når vi gik der alene og roede med tingende.Vores nye bar blev testet, og igen ros til byggeansvarlige Michael og Jan, indholdet blev ligeledes testet og det lader til at Kenneth havde ramt rigtigt med hensyn til udvalg af drikkelse. Og selvfølge en stor tak til alle jer som støttede op.

Fyns Harley Meeting er næste store projekt, dette er ikke bestyrelsen fest, det er medlemmernes fest, forstået på den måde at vi alle bliver nødt at give den en skalle i de to dage det foregår, derfor er det også glædeligt at rigtigt mange allerede har taget en vagt til træffet, der er stadig enkle huller som mangler at blive lukket, så hvis det er muligt for dig så kig på hjemmesiden eller snak med en fra bestyrelsen angående en vagt.

Vi køre samme politik i år som sidste gang med hensyn til medbragt sprut og bajer, og personligt synes jeg at det er netop her at vi som holder træffet fremstå som et godt eksempel og selvfølge lader tysker øllet og sprutten blive derhjemme, en ting som jeg virkelig håber i vil støtte op om…

 

Niller

 

Nyhedsbrev 5-4-2015

 Sæsonen er for alvor skudt i gang på Fyn.

Men det har også været nogle hektiske måneder for den nye bestyrelse siden vores generalforsamling i februar måned.

Vi er meget tilfredse med den nye bestyrelse og måden den arbejder sammen på, og det er mit indtryk at flere medlemmer har det på samme måde. 

Der er blevet lavet en del i klubben de sidste par måneder, nogle vil måske mene at der er blevet lavet for meget, for udover de faste oprydnings dage i de mørke måneder , har vi renoveret hele vores køkken, som nok ikke levede op til standarterne, hvis vi snakker hygiejne.

Det samme gjorde sig gældende for det lille kontor, hvor taget havde været utæt gennem længere tid, så det var rådnet væk og gjort skade på en af væggene, vi har derfor valgt at lave det om til en lille bar ud i buehallen, en løsning som vi bliver glade for når vi holder fester og lignende .

Bestyrelsen vil takke alle som har givet en hånd med på projektet, og ligeledes dem som har sponseret materialer og værktøj til dette.

Vi fik afholdt vores første møde omkring træf udvalgene, og ikke mindre end 50 medlemmer mødte op på en søndag, og jeg er vildt imponeret over den måde som der blev arbejdet på i de forskellige grupper.

Samtlige bestyrelse medlemmer fra hele Danmark var samlet i Fredericia til vision weekend  masser af tanker og ideer blev udvekslet på tværs af distrikterne, og det var mit indtryk at nogle af de andre distrikter tit kigger på måden som Fyn gør tingende på. 

Vores spring party som vi afholdte sidst i marts  må siges at være en Susses , over 100 medlemmer kiggede forbi i løbet af aften, og de sidste gik da også først hjem KL 530 om morgenen, vores musik udvalg havde skaffet noget fedt musik leveret af Hill Billy Bones.

Men det at medlemmerne støtter op omkring sådanne tiltag gør at vi i bestyrelsen for lyst til at gøre det igen, faktisk er lysten så stor at vi allerede gør det igen i starten af juni måned.

Vi har et medlem som fanger krebs, og han har tilbudt at levere nogle krebs til en meget fornuftig pris, samtidig har en af medlemmerne fra distrikt syd tilbudt at levere nogle laks, igen til en meget fornuftig pris, musikudvalget finder måske et live band og så er bunden lagt for et krebse og fiskegilde, som vi måske starter om eftermiddagen med nogle konkurrencer eller lignede, og ellers fester hele natten, vi kan jo telte på det tidspunkt, så hold øje med hjemmesiden for mere info. 

Kilometer aflæsning blev denne gang afholdt skærtorsdag så vi startede allerede kl. 16, omkring 20 medlemmer mødte op på deres Harley er og en del kom forbi i bil, men en hyggelig dag for alle, og man kan stadig nå at være med, i resten af april måned skriver  vi speedometer af på klubaftner, bare spørg i baren. 

Vores hjemmeside vil fremover blive opdateret mindst en gang om ugen, og her vil du kunne læse om hvad der rør sig i din klub.

Vi er også i gang med at få samlet nogle fællesture, så hvis du har en ide til en køretur så tøv ikke med at kontakte en fra bestyrelsen.

Vi har lavet et nyt punkt på hjemmesiden som vi kalder sponser siden, her kan du følge med i hvilke firmaer der har sponseret noget til din klub, den som sidst har sponseret noget er altid øverst på listen.

Så hold øje med vores hjemmeside og spørg endelig en fra bestyrelsen hvis du er i tvivl om noget.  Kør forsigtigt derude.

M.v.h. Niller.

 

 

 

Velkommen til den nye bestyrelse i HDCF.

 Først vil jeg gerne takke alle vores medlemmer for valget til formand, jeg vil selvfølgelig gøre mit bedste for at opfylde posten. Vi havde jo en del udskiftninger i bestyrelsen på dette års general forsamling og det er mit indtryk at vi fik samlet en god bestyrelse, der var i hvert fald ikke de store diskussioner på selve dagen blandt medlemmerne.Nogle mener måske at jeg godt kunne have været lidt hurtigere på banen med dette første nyhedsbrev, men det er helt bevist at jeg har ventet. Vi afholdt første bestyrelsesmøde den 17/2 og jeg ville gerne vi aftalte hvordan bestyrelsen skulle arbejde sammen inden jeg skrev til jer. Det er mit indtryk at vi har fået samlet nogle meget arrangerede  medlemmer rundt bordet, eneste minus er dog at Niller Uller meddelte mig kort tid efter generalforsamlingen, at han ikke kunne finde tiden til at deltage full time i bestyrelsen og der måske var sket en fejl da han var blevet valgt ind. Det gode er at han stadig - sammen med Kristian - gerne vil hjælpe til med hensyn til musikken under træffet, så de sammen kan finde den gode musik som Fyns Harley Meeting fortjener.

Med hensyn til vores udvalgsarbejde er vi i fuld gang og det er vores håb at dem som har meldt sig under fanen i nær fremtid får en indbydelse til første møde. Den bliver sendt ud både på sms og e-mail, første gang, da vi ikke er sikre på alle e-mail adr., så husk at få rettet, hvis I ikke modtager den ene af dem. Vi er ved at lægge de forskellige ansvars områder ud til bestyrelsesmedlemmerne, forstået på den måde at hvert bestyrelsesmedlem har et område i klubben, som de er ansvarlighed for. Det skriver vi mere om senere  på hjemmesiden. 

Foråret nærmer sig med hastige skridt og dermed også en masse arbejde som ligger foran os, noget af det første der bliver kigget på er vores køkken, som  vi bliver nødt til at gøre noget ved. Væggene skal ordnes som noget af det første.

Vores ansvarshavende på bygningerne Michael store og Jan Schoubo er ved at lægge en plan for første arbejdsdag i klubben, og det er vores håb at mange flere har lyst til at komme og hjælpe nogle timer i DERES klub til gavn for os alle, mere om det på hjemmesiden. Med hensyn til hjemmesiden er det lidt vores plan at få den opdateret mindst en gang om ugen, så med tiden kommer alt info omkring klubben til at foregå via hjemmesiden, hvis der skulle være nogle som har svært ved at Google hdcf.dk på deres pc eller smart phone er der flere, som gerne vil hjælpe, så bare spørg.

Allerede i Marts måned skal alle bestyrelsesmedlemmer deltage i en visionsweekend med samtlige bestyrelsesmedlemmer fra hele Danmark for at udveksle tanker og ideer for at skabe større fællesskab og udvikle HDC sammnen. Vi har også planer om at lave en forårs fest for at slå sæsonen i gang. Den bliver nok afholdt sidst i marts måned, mere om den på hjemmesiden.

Husk også hovedgeneralforsamling den 26 april på Sjælland, der bliver helt sikkert en fællestur fra Fyn, mere på hjemmesiden. 

M.v.h. Niller